דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאורת לדים 

מאת    [ 28/06/2010 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2061 פעמים ]

תאורת לדים היא התאורה הבכירה היום בעולם התעשייתי והן בעולם הביתי של תאורה. הרעיון מאחורי תאורת הלדים היא אותה מגמה ירוקה שהולכת ומשתלטת על העולם. כבר כולם מבינים היום שאם לא נשמור על כדור הארץ שלנו, הוא ככל הנראה לא ידאג לנו, או אולי יותר נכון ומדויק להגיד לא ידאג לדורות הבאים שלנו.

כבר כיום מבינים שצריך לעשות הכול על מנת לתת לאנושות את האפשרות להמשיך להתקיים על כדור הארץ עוד מספר דורות. חלק קטן מאוד מהמגמה הזו היא תאורת לדים, בדיוק כמו המכונית החשמלית של שי אגסי או גז טבעי במקום נפט להפעלת בתי זיקוק או כל דבר אחר שעולה על דעתכם שמטרתו היא להפוך אנרגיה בזבזנית ומזהמת לשימוש זול יחסית אבל הרבה יותר נקי במובן האנרגטי זיהומי.

אני מאמין שכולם ראו או לפחות שמעו ודיברו על הסרט של אל גור, סגן נשיא ארצות הברית של אמריקה לשעבר, בסרט הוא מתאר מה הולך לקרות אם לא נעשה תהליכים רציניים על מנת לעבור לאנרגיות נקיות ופחות מזהמות. תאורת לדים היא צעד קטן אבל מאוד נכון בכיוון הזה. הרי בדיוק כמו שאמר בסרט הזה אל גור ואנשים רבים אחרים בהיסטוריה, אין דבר כזה צעד קטן, צריך להתחיל מהיכן שהוא. תאורת לדים היא צעד אחד קטן שבא לסמל משהו גדול בהרבה מנושא התאורה הביתית.

תאורת לדים קיימת בעולמנו מזה הרבה שנים, היא פותחה לראשונה בשנות החמישים ונכנסה לשימוש שותף בשנות השמונים. אז איך זה שלא שמענו על לדים עד לפני שנה או כמה שנים ספורות? בעולם העסקים יש ביטוי שאומר על תשנה את מה שעובד. לכן כל עוד לא היה מגמה ירוקה כולם השתמשו בפלורוסנט ושתקו. רק כאשר הגיעה המגמה הירוקה המבורכת צצו בעולמנו תחליפים טובים יותר למוצרים טובים גם כן. הרי עדיף להשתמש בלדים, זה הרבה יותר חסכוני וחי הרבה יותר שנים, הרבה יותר טוב מהחלופות, אבל כל עוד הכול היה בסדר לא היה שום צורך לחשוב על חלופות, הרי מה שעובד לא מתקנים.

הנקודה היא שהיום תאורת לדים היא השם הבכיר בעולם התאורה ולא יעבור עוד הרבה זמן עד שהיא תחליף את תאורת הפלורוסנט לחלוטין. כנראה שצריך להגיד תודה לאל גור שדאג להביא לנו את תאורת הלדים לעולם. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב